Marketing hotelu - porady, jak zwiększyć ilość rezerwacji

Marketing w hotelarstwie – jak działać w sieci, aby zwiększyć liczbę gości?

Nie da się ukryć, że dobry marketing w hotelarstwie to klucz do sukcesu. Nawet najlepszy i najpiękniejszy punkt noclegowy nie będzie cieszył się sporą ilością gości, jeśli nie zadba się o jego promocję.

Na szczęście reklamowanie hoteli nie jest takie trudne. Wystarczy wykorzystać tak naprawdę siłę Internetu. To jeden z najskuteczniejszych kanałów, bez którego wręcz nie da się obejść. Jak zatem podejść do działań marketingowych hotelu? W jaki sposób zwiększyć liczbę rezerwacji? Sprawdź moje sześć najlepszych form promocji!

Marketing w hotelarstwie – zadbaj o profesjonalną stronę internetową

Stawiając na internetowy marketing w hotelarstwie, w pierwszej kolejności należy zadbać o profesjonalną stronę www. Co to jednak znaczy profesjonalną? Taką, która będzie w potencjalnych gościach budzić zaufanie. Jest to poniekąd wizytówka każdej firmy, więc musi być dopracowana pod każdym możliwym względem. Najpierw zajmij się więc właśnie witryną.

Pokaż na niej przede wszystkim, jak dokładnie wygląd hotel, jakie oferuje atrakcje oraz co można zyskać, wybierając akurat to miejsce. Przedstaw wszystkie możliwości, pokuś np. strefą SPA czy świetną lokalizacją. Zadbaj o to, aby móc szybko znaleźć dane kontaktowe, cennik, a nawet od razu wygodnie zarezerwować nocleg w dogodnym terminie. To bardzo duże ułatwienie dla wszystkich gości.

Pamiętaj także, że większość osób będzie wchodzić na stronę hotelu z telefonu komórkowego. Kluczowa jest zatem responsywność witryny. Strona musi dopasowywać się do niewielkiego ekranu i być w pełni funkcjonalna. W innym przypadku niestety możesz szybko stracić potencjalnego gościa.

Wykorzystaj siłę mediów społecznościowych

Nowoczesny marketing hoteli powinien bazować także w dużej mierze na działaniach w mediach społecznościowych. Niemalże każdy z nas spędza w nich nawet kilka godzin każdego dnia. Warto więc właśnie z ich pomocą zwiększyć zainteresowanie swoim miejscem noclegowym. Facebook, Instagram czy TikTok pozwalają także dotrzeć do bardzo precyzyjnych grup odbiorców.

Nie da się ukryć, że w przypadku hoteli zdecydowanie najlepiej w mediach społecznościowych sprawdzają się materiały wideo. To z ich pomocą możesz ciekawie pokazać miejsce, okolice, atrakcje i wszelkie korzyści. Piękne obrazki z pewnością przykują uwagę i zaciekawią potencjalnych nowych gości. Dobrze więc regularnie wrzucać relacje z hotelu, a także tworzyć rolki – krótkie ciekawe filmiki.

Oczywiście na początku działania w mediach społecznościowych mogą wydawać się trudne. Warto jednak w takiej sytuacji sięgnąć po książki o marketingu, różnego rodzaju poradniki o promocji marki na takich portalach i szukać inspiracji w sieci. Po kilku tygodniach z pewnością uznasz, że media społecznościowe wcale nie są straszne!

Nie bój się współpracy z influencerami

Bardzo dużym wsparciem, jeśli chodzi o marketing hoteli, może okazać się także współpraca z influencerami. Nie należy się jej w żaden sposób bać. Może przynieść naprawdę świetne wyniki. Osoby obserwujące danych twórców w sieci bardzo chętnie podpatrują, gdzie Ci spędzają wolny czas. Jeśli wrzucane przez influencera do sieci materiały zwrócą na siebie uwagę, masz duże szanse na zrobienie dobrego wrażenia jako hotel.

Oczywiście współpraca z influencerami wiąże się z pewnymi kosztami. Takiej osobie należy bowiem zapłacić, zaoferować nocleg za darmo czy zapewnić sporą zniżkę. Dobrze więc posiedzieć nieco dłużej nad wyborem odpowiedniej osoby. Sprawdź, jaki content tworzy, jaka jest jej grupa odbiorców i dopiero wtedy podejmij współpracę.

Oczywiście kluczowa jest tutaj głównie społeczność – musi wpisywać się w ramy Twoich potencjalnych klientów.

Bądź obecny na portalach do rezerwacji miejsc noclegowych

Gdzie większość z nas wchodzi w pierwszej kolejności, planując wyjazd? Oczywiście na popularne portale do rezerwacji miejsc noclegowych. Koniecznie należy więc zadbać o to, aby hotel był na nich obecny. Jest wtedy duża szansa, że nawet osoby, które nie miały wcześniej o nim pojęcia, wybiorą akurat ten pensjonat.

Na takich portalach ważne są oczywiście zdjęcia, jasno opisana oferta oraz wypunktowanie najważniejszych cech miejsca noclegowego. Stawiając na marketing w hotelarstwie, warto także pokusić się o promowanie swojej oferty na takich portalach.

Warto także pamiętać, że kluczem do sukcesu bywają opinie gości. Oczywiście na początku działalności na stronach do rezerwacji miejsc nie będzie ich wcale i zaczną pojawiać się dopiero z czasem. Warto jednak umieścić kilka przykładowych opinii np. z wizytówki Google czy strony www w sekcji ze zdjęciami. To z ich pomocą klienci obdarzą dane miejsce zaufaniem.

Zadbaj o opinie od klientów

Wspomniałam już o opiniach klientów i tym, że to z ich pomocą można zdobyć zaufanie gości. Pamiętaj zatem, aby cały czas starać się zdobywać nowe rekomendacje. Zadbaj więc o to, aby klienci chcieli dzielić się swoimi opiniami w różnych miejscach w sieci. Możesz wysyłać po pobycie do nich maila, zadbać o specjalne systemy, które robią to automatycznie, a także przypominać o takiej możliwości, gdy goście są jeszcze na miejscu.

Dobrym wyjściem może okazać się danie czegoś w zamian – zniżki na kolejny pobyt, możliwości skorzystania z danej atrakcji itp. Opinie są niebywale istotne, więc warto w nie inwestować. W końcu każdy woli najpierw sprawdzić odczucia innych osób, niż później żałować, że wyjazd nie był dla nich tym wymarzonym.

Wspomóż marketing hotelu płatnymi reklamami

Marketing hotelu warto dodatkowo wesprzeć także płatnymi reklamami. Oczywiście będzie generować to niekiedy spore koszty, jednak w większości przypadków zdecydowanie warto. Dzięki temu oferta miejsca noclegowego będzie pojawiała się jako sponsorowana w wynikach wyszukiwania (Google Ads) lub trafiać do określonej grupy odbiorców w mediach społecznościowych (Meta Ads).

Ogromnym plusem takich rozwiązań jest fakt, iż reklama może pojawiać się po wpisaniu przez odbiorców bardzo konkretnych słów kluczowych lub być skierowana do ściśle określonej grupy. Aby jednak w pełni wykorzystać potencjał reklam, należy podszkolić się z tego zakresu, sięgając po różnego rodzaju książki i poradniki. Dobrym wyjściem może być także zatrudnienie specjalisty, który zajmie się tym za Ciebie.

Stawiając na marketing hotelu w sieci, zdecydowanie nie można zapomnieć o żadnym z wyżej wymienionych elementów. Z ich pomocą masz szansę na znaczne zwiększenie liczny rezerwacji.