prace konserwacyjne w hotelu sprzęt

Prace konserwacyjne. Jakich narzędzi nie może zabraknąć w wyposażeniu hotelu?

Dobrze prosperujący hotel wymaga sporych nakładów pracy i pieniędzy. Duże placówki generują dziesiątki, a te największe nawet i setki pracowników. Wielu z nich goście widzą już na pierwszy rzut oka – to przede wszystkim osoby zatrudnione w recepcji czy też hotelowej restauracji.

Poza tym w hotelu pracuje jednak szereg mniej rzucających się w oczu ludzi. Należą do nich między innymi pracownicy techniczni, z konserwatorem hotelowym na czele. Wykonują swoje obowiązki nieco w cieniu, ale również stanowią integralną część personelu.

Do ich obowiązków należą naprawy usterek, kontrolowanie stanu technicznego obiektu, a także wszelkie prace konserwacyjne. Potrzebują jednak do tego odpowiedniego wyposażenia. Czym najczęściej się zajmują i jakie narzędzia są im niezbędne?

Prace konserwacyjne i obowiązki pracowników technicznych

Liczba zatrudnionych w hotelu pracowników technicznych zależy od wielkości placówki. W każdym obiekcie powinien być jednak zatrudniony konserwator. Często ma do pomocy przynajmniej jednego pracownika, który przejmuje jego obowiązki w niektóre dni tygodnia. W dużych obiektach ekipa pracowników technicznych liczy kilka osób, zwykle wyspecjalizowanych w konkretnych obszarach.

Ich podstawowym zadaniem jest czuwanie nad stanem technicznym wszystkich pomieszczeń i urządzeń w hotelu. Prace konserwacyjne obejmują najróżniejsze kwestie i naprawy. Czasami trzeba wymienić zamek w drzwiach, kiedy indziej naprawić cieknący kran.

Pracownicy techniczni muszą także sprawdzać działanie instalacji elektrycznych, wodnych i sanitarnych. Nadzorują liczniki, wykrywają i usuwają awarie. Do ich obowiązków zazwyczaj należą również prace porządkowe, w tym te związane z terenami zielonymi wokół budynku.

Narzędzia, które powinny się znaleźć w wyposażeniu hotelu

By jednak można było wykonywać te obowiązki, potrzebne jest odpowiednie wyposażenie. Pracownicy techniczni muszą szybko reagować na wszelkie awarie i usterki – szybkość ich pracy ma wpływ na wizerunek hotelu wśród gości.

Potrzebne są przede wszystkim elektronarzędzia. To asortyment, który można kupić na przykład w profesjonalnych sklepach internetowych, takich jak https://powermat.pl/. Najważniejsze będą narzędzia szybkiego reagowania. To wszelkiego rodzaju wkrętarki, wiertarki czy szlifierki, które pozwolą na wykonywanie najbardziej potrzebnych napraw.

Do tego zestawu należy dodać zszywacze i gwoździarki. Czasami zwykły taker elektryczny może okazać się najprostszą, ale i najszybszą formą pomocy. Co prawda zazwyczaj pozwoli tylko tymczasowo rozwiązać problem, ale da czas na zgromadzenie sił i narzędzi do profesjonalnej naprawy. W cenie są także uniwersalne narzędzia wielofunkcyjne, które pracownicy techniczni zawsze mogą mieć pod ręką.

Sprzęt do pracy na zewnątrz

Jak już wspomnieliśmy, w większości placówek do obowiązków konserwatora i jego pomocników należy dbanie o hotelowe trawniki, ogród czy inne tereny zielone. Do tego także potrzebny jest specjalny zestaw urządzeń.

Pielęgnacja trawników nie będzie możliwa bez kosiarki. Warto postawić na modele spalinowe. Pozwalają na największą swobodę pracy, zazwyczaj dobrze zbierają również skoszoną trawę. Liczy się też efekt wizualny – duże, spalinowe urządzenia sugerują profesjonalizm.

Do prac w hotelowym ogrodzie przydadzą się również podkaszarki, które pozwolą usunąć zarośla czy chwasty, które będą wdzierać się w nieproszone miejsca. Jeśli przed hotelem są posadzone krzewy lub drzewa, warto zaopatrzyć pracowników również w akumulatorowe nożyce do przycinania gałęzi.

Jeśli hotelowy ogród jest szczególnie duży lub rośnie w nim sporo drzew, nożyce jednak nie wystarczą. W takich przypadkach konserwator nie obejdzie się bez pilarki łańcuchowej.

Inne narzędzia, które wspomogą prace konserwacyjne

W codziennej pracy konserwatora przydają się również mierniki. To one pozwalają na ocenę tego, jak działa instalacja. Warto postawić na nowoczesne multimetry cyfrowe. Dzięki nim można precyzyjnie odczytać napięcie, sprawdzić ciągłość obwodu czy zmierzyć temperaturę.

Na zapleczu hotelowym warto mieć również nieco “cięższego” sprzętu. O ile większość doraźnych napraw odbywa się bezpośrednio w pokojach czy przestrzeniach wspólnych, o tyle większe remonty wymagają poważniejszego przygotowania.

Z tego powodu dobrze jest, by konserwator i jego pomocnicy mieli dostęp do tarczowej pilarki stołowej, a także zestawów spawalniczych. Dzięki nim będą mieć możliwość obróbki drewna oraz metalowych elementów hotelowego wyposażenia.