Pracownicy hotelu – którym będą potrzebne ubrania odblaskowe?
Siła hotelu to nie tylko dobra lokalizacja i zadbane wnętrza. To również, a może przede wszystkim, personel. Jeśli dobrze wykonuje swoje zadania, goście chętniej wracają do obiektu. Niektórzy pracownicy hotelu w czasie wykonywania swoich obowiązków są jednak narażeni na mniejsze lub większe niebezpieczeństwa. W ich zredukowaniu mogą pomóc ubrania odblaskowe. Podpowiadamy, na jakich stanowiskach będą przydatne i jak wybrać odpowiednią odzież.
Którzy pracownicy hotelu będą potrzebować odzieży ostrzegawczej?
Im większy hotel, tym więcej stanowisk do obsadzenia. A to wiąże się również z większą liczbą zatrudnionych pracowników. Co najmniej kilku powinno mieć na wyposażeniu odblaskowe elementy stroju.
Ubrania odblaskowe z pewnością będą potrzebne konserwatorowi. To hotelowa “złota rączka”, która zajmuje się wszelkiego rodzaju naprawami i rozwiązywaniem technicznych problemów. Często do obowiązków konserwatora należą jednak również prace w ogrodzie czy na wysokości – nawet jeśli jest nią drabina czy rusztowanie. W takich wypadkach odzież ostrzegawcza jest niezbędna.
W najbardziej prestiżowych hotelach pracują portierzy, w tych nieco mniej ich funkcje pełnią dozorcy. Do obowiązków takiej osoby często należy obsługa hotelowej bramy czy wprowadzanie gości do hotelu. Dozorca musi być więc dobrze widoczny dla gości, ale także wśród samochodów – o jego widzialność zadbają ubrania odblaskowe.
Z tego samego powodu, co powyżej, odzież ostrzegawcza będzie potrzebna hotelowemu parkingowemu. Na jego zatrudnienie decydują się zwykle wielkie hotele z dużymi parkingami. Zgodnie z wymogami prawa osoba pracująca bezpośrednio przy samochodach jest zobowiązana do noszenia ubrań odblaskowych. Parkingowy w szczególnych sytuacjach, za zgodą gościa, może nawet zaparkować jego samochód.
Zarówno parkingowy, jak i dozorca są zaliczani do tzw. służby parterowej hotelu. W obiektach z dużym ogrodem często zatrudniany jest z kolei ogrodnik, który również potrzebuje odblasków.
Jakie ubrania odblaskowe wybrać dla pracowników?
W przypadku pracowników hotelu, którzy przebywają w pobliżu jeżdżących samochodów – głównie dozorców i parkingowych – charakter odzieży definiują przepisy. W tym przypadku dotyczą one ruchu z prędkością poniżej 15 km/h.
Poziom ryzyka jest wówczas określany jako średni. Pracownicy hotelu na takich stanowiskach powinni być zaopatrzeni w profesjonalną odzież ostrzegawczą klasy drugiej. By je spełnić, ubrania odblaskowe muszą mieć 0,5 m2 materiału jaskrawego tła i 0,13 m2 materiałów odblaskowych. Ubrania spełniające profesjonalne wymagania znajdziesz na https://www.sprzetbhp.pl/category/odziez-ostrzegawcza-odblaskowa.
Jaki typ odzieży sprawdzi się najlepiej? Najpopularniejsze są kamizelki ostrzegawcze, które można założyć na podstawową odzież pracowniczą właściwie przez cały rok. Można jednak postawić również na nieco bardziej profilowane ubrania odblaskowe wysokiej jakości, które pomogą zadbać o wizerunek hotelu.
Zimą warto więc sprawić pracownikom ocieplane kurtki odblaskowe. Latem dobrze sprawdzą się ostrzegawcze koszulki polo. Konserwatorom i ogrodnikom przydadzą się z kolei odblaskowe spodnie ogrodniczki – na takich stanowiskach to zdecydowanie najwygodniejszy typ odzieży.
Podsumowanie. Jak dobrać ubrania odblaskowe do stanowisk w hotelu?
Pracownicy hotelu, którym potrzebne są ubrania odblaskowe, to przede wszystkim konserwatorzy, dozorcy, parkingowi czy ogrodnicy. W przypadku dozorców i parkingowych konieczne są ubrania ostrzegawcze klasy drugiej. Najpopularniejszym rodzajem odzieży są kamizelki ostrzegawcze, ale pracownicy docenią też odblaskowe spodnie ogrodniczki.